Social media advertenties

Social Media Advertenties

Social media advertenties zijn krachtige tools waarmee je veel nieuwe leads kunt genereren. De kracht van adverteren op social media zit hem in de doelmatigheid van je campagnes. Op social media (voornamelijk Facebook en Instagram) kun je namelijk heel gericht specifieke doelgroepen bereiken met op maat gemaakte advertenties. Je kunt je bijvoorbeeld richten op mensen met bepaalde interesses, pagina-likes, geslacht, leeftijd of woonplaats.

Waarom adverteren op social media?

Adverteren op social media is dus veel gerichter dan offline adverteren. Doordat je zo gericht doelgroepen kunt bereiken betekent dit ook dat je veel effectiever met je advertentiebudget omgaat. Je bereikt namelijk alleen de mensen die je wilt bereiken. Een ander voordeel van adverteren op social media is dat je hetzelfde bericht kunt verpakken in verschillende advertenties die allemaal hun eigen doelgroep aanspreken. Bovendien zijn resultaten meteen meetbaar waardoor we gemakkelijk kunnen a/b testen en campagnes snel kunnen optimaliseren. Daarnaast weet je door de meetbaarheid altijd precies hoeveel een nieuwe klant gekost heeft en kan je hierop sturen.

Remarketing & look-a-like doelgroepen

Mensen hebben je advertentie gezien, zijn naar je website geweest, hebben er even rond gekeken, maar ze zijn niet geconverteerd. Wat nu? Dit is geen probleem dankzij remarketing campagnes. Door slimme remarketing campagnes op te zetten kunnen we mensen die interesse in jouw bedrijf hebben getoond (door bijvoorbeeld je website te bezoeken) gemakkelijk opnieuw benaderen met advertenties die speciaal gemaakt zijn voor deze potentiële klanten. Deze campagnes zijn gemaakt om dat laatste beetje vertrouwen van een potentiële klant te winnen zodat deze uiteindelijk klant wordt.

Nu je een aardige klantenlijst hebt opgebouwd, of als je die al had, kunnen we een look-a-like doelgroep maken. Dit is een doelgroep die door het Facebook algoritme wordt samengesteld en die zoveel mogelijk overeenkomsten heeft met jouw huidige klanten. De kans is dus groot dat deze doelgroep keihard gaat converteren!

Wil jij ook een succesvolle online marketing campagne runnen? Neem dan gerust contact met ons op!

Waarom adverteren op social media?

Adverteren op social media is dus veel gerichter dan offline adverteren. Doordat je zo gericht doelgroepen kunt bereiken betekent dit ook dat je veel effectiever met je advertentiebudget omgaat. Je bereikt namelijk alleen de mensen die je wilt bereiken. Een ander voordeel van adverteren op social media is dat je hetzelfde bericht kunt verpakken in verschillende advertenties die allemaal hun eigen doelgroep aanspreken. Bovendien zijn resultaten meteen meetbaar waardoor we gemakkelijk kunnen a/b testen en campagnes snel kunnen optimaliseren. Daarnaast weet je door de meetbaarheid altijd precies hoeveel een nieuwe klant gekost heeft en kan je hierop sturen.

Remarketing & look-a-like doelgroepen

Mensen hebben je advertentie gezien, zijn naar je website geweest, hebben er even rond gekeken, maar ze zijn niet geconverteerd. Wat nu? Dit is geen probleem dankzij remarketing campagnes. Door slimme remarketing campagnes op te zetten kunnen we mensen die interesse in jouw bedrijf hebben getoond (door bijvoorbeeld je website te bezoeken) gemakkelijk opnieuw benaderen met advertenties die speciaal gemaakt zijn voor deze potentiële klanten. Deze campagnes zijn gemaakt om dat laatste beetje vertrouwen van een potentiële klant te winnen zodat deze uiteindelijk klant wordt

Nu je een aardige klantenlijst hebt opgebouwd, of als je die al had, kunnen we een look-a-like doelgroep maken. Dit is een doelgroep die door het Facebook algoritme wordt samengesteld en die zoveel mogelijk overeenkomsten heeft met jouw huidige klanten. De kans is dus groot dat deze doelgroep keihard gaat converteren!

Wil jij ook een succesvolle online marketing campagne runnen? Neem dan gerust contact met ons op!